Oefeningen voor strakke armen: weg kipfiletjes

We hebben wat oefeningen gevonden waarmee de kipfiletjes onder de armen mooi strak getrokken kunnen worden. We hebben ze even voor gedaan.


Oefening 1:
Pak 2 plastic (gevulde) waterflesjes van 500 ml, in elke hand één flesje. Buig je armen in een W-vorm.

Beweeg nu rustig je armen omlaag, zodat je handen voor je heupen uitkomen en de flesjes naar je navel wijzen.

armen W  armen w 2_1   arm oef 1-3_1

Doe dit 10x achter elkaar en voel de spanning in je spieren. Neem 10 seconde rust en herhaal de oefening in totaal 3x.

Oefening 2:

Ga weer stevig staan met de benen iets uit elkaar. Maak met je armen weer een W-vorm met de flesjes water in je handen.

Strek één arm helemaal uit en draai je handpalm richting de vloer. Trek je arm weer terug naar de W-vorm en herhaal dit in 3 setjes van 10x. Doe daarna hetzelfde met de andere arm.

kipfilets  arm oef 2

Oefening 3:

Ga op je knieën zitten met je benen in een hoek van 90°. Zet je handen onder je navel en houd spanning op je armen en buik.

Breng je hand omhoog alsof je een 'high five' wilt geven en breng daarna je arm weer rustig omlaag. Ook deze oefening doe je in 3 setjes van 10x per arm.

arm oef 4@    arm oef 4-2

LET OP: Wissel de armen tussendoor niet af, maak dus eerst de 3 sets van 10 af voordat je de andere arm doet. Dit is vermoeiender en daarom ook effectiever!

 

Oefening 4:op knieen

Ga op je knieën zitten en buig naar voren. Zet je handen op hoogte van je schouders en de knieën recht onder de heupen. Span je buikspieren aan.

Breng één arm omhoog in een bocht van 90° en voel spanning in je triceps. Zorg dat die arm in lijn is met je borst en breng je arm weer rustig terug naar de grond. Herhaal ook deze oefening in drie set van 10x voor beide armen, ná elkaar.

knie_arm omhoog

Succes! We zijn benieuwd naar jullie resultaten! :)

groeten,
Barbara & Marieke

Geef een reactie